The perks of being in Sicily

01:19:00

Dag zonnestraaltjes, of zal ik regenwolkjes zeggen..

De afgelopen dagen (woensdag tot en met zondag) was ik even het land uit voor een korte vakantie. Mijn zus liep namelijk 5 maandenlang een internationale stage in Sicilië en nadat letterlijk IEDEREEN al langs was geweest, moest ik natuurlijk ook wel. Nu ik niet meer studeer, was het een kwestie van verlof aanvragen op mijn werk, gezelschap vinden en gáán. Het verlof werd geregeld, gezelschap werd gevonden in mijn goede vriendin Vera en dus konden we gaan.

Nu kan ik natuurlijk tot in detail gaan vertellen wat we allemaal gedaan hebben, zo lagen we onder andere twee halve dagen aan het strand, ging ik bijna dood door een iets te pittig broodje (ik had het kunnen weten, hij heette namelijk al 'Volcano'), hebben we een heleboel lekkere dingen gegeten, mooie plekken bezocht en eigenlijk gewoon ultiem genoten van onze vakantie.

Er zijn me echter een aantal dingen opgevallen tijdens mijn allereerste bezoek aan Sicilië. Zo kan je het namelijk als man wel vergeten wanneer je in het gezelschap bent van twee bloedmooie vrouwen. Al had ik tijdens mijn bezoek aan Palermo een lichtgevende broek aangetrokken, alle inwoners (oké, mannen dan) hadden enkel ogen voor mijn gezelschap. Flirten, grapjes maken, alles alsof het een lieve lust was. Ik daarentegen heb me vergaapt aan alle schoonheid, maar ook aan alle joggingpakken. Ik verwachtte (ik was nog nooit in Italië geweest) dat iedere Italiaanse man in een op maat gesneden pak liep en iedere vrouw op stiletto's.. Nou, helaas. Ze waren er wel, maar ze waren spaarzaam.

Als je ooit ook maar geklaagd hebt over het openbaar vervoer in Nederland, pak dan alsjeblieft het allereerste vliegtuig richting Sicilië. Hier is het namelijk helemaal hels! Zo kwamen Vera en ik vol goede moed 's morgensvroeg om 9.00 op het centraal station van Palermo aan, om vervolgens pas om 11.00 met de trein te kunnen. Zo ging er diezelfde dag een trein terug van Cefalu, wat we die dag bezocht hadden, naar Palermo, die vertrok vanaf een perron dat niet bestond, kwam er een trein langs waar niemand mocht instappen en duurde het vervolgens nog twee uur voor we aankwamen op onze eindbestemming. Nu snap ik ook wel dat al die Italianen zo ultiem relaxed zijn, want plannen maken kan gewoon niet als je afhankelijk bent van een bus of trein.

Oké, genoeg gezeurd! Wat was Italië prachtig. Waar we aan het begin van ons bezoek nog een beetje regen hadden, ging dat de dagen daarna al snel over in stralend, warm weer. Ik waande me keer op keer weer op de set van een pastareclame, de stranden zijn allemaal even mooi en heel rustig (je hebt er immers ook genoeg..) en de mensen zijn allemaal zo charmant! Heerlijk ook dat je straatverkopers kan uitlachen in het Nederlands, want niemand die je verstaat. De Disney-winkel was een highlight, maar ook de plaatselijke lekkernijen (drank!) hebben we een eer bewezen.

Ik had een wegwerpcamera bij me zodat ik alle mooie dingen eer aan kon doen, maar maakte voor de massale 'toeristenfoto's' maar gewoon gebruik van mijn iPhone. Aangezien mijn foto's nog ontwikkeld moeten worden, deel ik vast een vluchtige selectie met jullie vanaf mijn iPhone. Enjoy!

Plein der Schaamte, Palermo

So long, fare well! Hier gingen we alweer bijna naar huis..

Liftselfie! Ik was iedere keer weer bang dat we zouden blijven haken op weg naar ons hotel..

Cefalu, beach. Het lijkt wel een ansichtkaart!

Volleerd toerist

Ik heb zelfs vintage kunnen winkelen in Italië, happy me.

Palermo, haven.

Het plein der Schaamte, Palermo.

Plein der Schaamte, Palermo.

Random straat bij Teatro Politama, Palermo.

Echte toeristen

'Jezus is een homo'.

Binnenkort dus nog mijn échte vakantiefoto's, een deel staat overigens al op mijn Instagram en Facebook, mocht je écht nieuwsgierig zijn aangelegd. Vanavond komt mijn zus eindelijk zelf ook weer thuis, dus de vlaggen gaan uit.